Jaką domenę wybrać dla mojego biznesu?

Chyba nie trzeba już nikogo przekonywać, że w dzisiejszych czasach obecność firmy w Internecie jest niezbędna w promowaniu własnej działalności, budowaniu wizerunku marki, a także poszerzaniu grona odbiorców sprzedawanego produktu czy usługi. Wiele firm, które wychodzą ze swoim pomysłem do Internetu, boryka się jednak z problemem wyboru domeny. Oto kilka przydatnych wskazówek, jak tego wyboru dokonać.

www

Domena dla biznesu

Każdy, kto ma trudne nazwisko wie,  że przekazanie skomplikowanego wyrazu podczas rozmowy telefonicznej bywa uciążliwe. Denerwują Cię ciągłe literówki i przekręcone końcówki? Nie rób tego swojej domenie.

Najlepszym rozwiązaniem jest postawienie na nazwę firmy. Taka identyfikacja pomoże Twoim klientom odnaleźć firmową stronę WWW bez większego problemu. Wybór domeny będącej nazwą firmy ułatwi też przekazywanie adresów e-mail, co jest niezbędne w komunikacji biznesowej. W przypadku, gdy nazwa firmy jest długa i dwuczłonowa- warto zdecydować się na jej inicjały. LH.pl to przecież nic innego niż skrót od Light Hosting.pl. Nazwa domeny staje się w ten sposób krótsza i łatwiejsza do zapamiętania. Dzięki inicjałom można również w pewnym stopniu wyeliminować ewentualność wystąpienia pomyłek przy wpisywaniu jej do wyszukiwarki.

Innym, trafnym wyborem będzie wskazanie produktu lub usługi, która wyróżnia Twoją działalność.

com

Prowadzisz działalność jednoosobową, lub jesteś freelancerem i chcesz stworzyć portfolio?

Dobrym wyborem będzie postawienie na domenę będącą nazwiskiem. Jeśli Twoje nazwisko jest mało popularne, masz dużo szczęścia i szansę, że domena będzie wolna. Jeśli jednak należysz do tego liczniejszego grona Polaków, spróbuj dodać do nazwiska imię bądź pierwszą jego literę. Innym sposobem jest stworzenie domeny poprzez myślnik, np. jan-nowak.pl.

Jeśli nie masz jeszcze nazwy dla swojej firmy, ale już rozglądasz się za nazwą domeny- jesteś na bardzo dobrej pozycji!

Wielu przyszłych przedsiębiorców zaczyna poszukiwania nazwy firmy właśnie od sprawdzenia dostępności domeny oraz profilu w mediach społecznościowych np. Facebooku, czy Instagramie.

Odwracając kolejność działań możesz zbadać, czy na rynku nie istnieje firma o planowanej przez Ciebie nazwie i czy nie zarezerwowała dla siebie już wszystkich możliwych rozszerzeń domen. Dostępność internetowego identyfikatora możecie sprawdzić na naszej stronie:

Moja firma istnieje, a wszystkie domeny związane z jej nazwą są już zajęte, co teraz?

Rozwiązaniem tego problemu może być rynek wtórny. W Polsce istnieje kilka giełd domen, które cieszą się dużą popularnością. Wybierając jednak to rozwiązanie należy liczyć się z dużo wyższym kosztem uzyskania nazwy niż przy zwykłej rejestracji domeny wolnej.

Alternatywną dla giełdy domen jest śledzenie rejestru domenowego prowadzonego przez NASK na stronie dns.pl. Jeśli domena, którą chciałbyś mieć jest obecnie zarejestrowana na firmę- w rejestrze whois zobaczysz dane abonenta, możesz zatem skontaktować się z jej właścicielem i zaproponować odkupienie nazwy.

Wybór odpowiedniego adresu dla firmowej strony WWW ma ogromne znaczenie. Jeśli zależy nam, aby klient z łatwością dotarł do naszej oferty w Internecie, należy stworzyć przede wszystkim domenę krótką i łatwą do zapamiętania dla potencjalnego odbiorcy. W LH.pl oferujemy atrakcyjne ceny rejestracji i przedłużeń domen polskich, globalnych i narodowych. Z naszą ofertą możesz zapoznać się tutaj: https://www.lh.pl/domeny.

Artykuł odpowiedział na twoje pytanie? Udostępnij go dalej:
Obrazek domyślny
Aneta Rutkowska
Lubi gdy wszystko działa, a najlepiej jeżeli działa szybko. W szczególności strony internetowe. Pomaga użytkownikom WordPressa zrozumieć go lepiej. Gdyby fizycy mieli taką umiejętność wyjaśniania skomplikowanych rzeczy, wszyscy rozumielibyśmy fizykę kwantową. Na co dzień koordynuje różne procesy w najlepszej firmie hostingowej w Polsce – LH.pl.