LH.pl · Dział pomocy
Każdy, kto prowadzi sklep internetowy, doskonale wie, że rywalizacja w e-commerce w ostatnich latach stała się szczególnie zacięta. Firmy muszą coraz bardziej zabiegać o klientów, wymyślając nowe, jeszcze bardziej kreatywne formy promocji. Czy można zaliczyć do nich także gadżety reklamowe? Czy w zdigitalizowanym świecie mają one realny wpływ na budowanie świadomości marki i wzrost lojalności konsumenckiej? A jeśli tak, to jak je wykorzystać? Poprosiliśmy Gadżetowych Ekspertów z OpenGift.pl o praktyczne wskazówki dla właścicieli sklepów internetowych.
Rola gadżetów reklamowych w świecie e-commerce
Budowanie świadomości marki
Z roku na rok gadżety reklamowe przestają być wyłącznie miłymi upominkami dla klientów. Stają się namacalnym punktem styku pomiędzy marką a konsumentem. Są ważnym narzędziem komunikacji marketingowej, dlatego ich jakość ma ogromny wpływ na odbiór marki.
Gadżety z logo firmy pomagają zwiększyć rozpoznawalność marki i docierać do nowych klientów. Aby tak się stało, muszą jednak spełnić podstawowy warunek – mieć praktyczne zastosowanie w życiu codziennym. Muszą być tak zaprojektowane, aby mogły towarzyszyć Twoim odbiorcom w wielu aktywnościach, takich jak wyjście do sklepu, na plażę czy siłownię. Gadżety własnym z nadrukiem, które doskonale budują świadomość marki, to np. szklane butelki z nadrukiem, kubki ze stali nierdzewnej czy bawełniane torby na zakupy, choć możliwości jest oczywiście o wiele, wiele więcej.
Poprawa efektywności kampanii reklamowych
Coraz więcej firm sięga po gadżet jako element budowania swojej tożsamości za pomocą własnych linii produktowych czy merchu. To już nie tylko odzież, ale coraz częściej linie spożywcze, kosmetyczne, sprzęt sportowy czy elektroniczny. Upominki z nadrukiem mogą wspierać inne działania marketingowe online, zwiększając ich skuteczność. Na przykład, organizując konkurs w mediach społecznościowych, w którym nagrodami są gadżety z logo firmy, można wpłynąć na większe zaangażowanie użytkowników oraz zwiększyć zasięg danej kampanii.
Więcej powracających klientów
Przywiązanie klientów do marki jest kluczowym elementem sukcesu w e-commerce. Zaufanie buduje się przede wszystkim poprzez wysokiej jakości produkty i prokliencką postawę na każdym etapie realizacji zamówienia. Jak jeszcze można budować lojalność konsumencką? Darmowe gadżety w zamówieniach, prestiżowe upominki w programach lojalnościowych sprawiają , że klienci czują się zauważeni i docenieni. To wpływa na ich lojalność. Dzięki temu są bardziej skłonni pozostać wierni danej marce.
Wzrost konkurencyjności marki
W dynamicznie zmieniającym się świecie e-commerce wyróżnienie się na tle marek, oferujących podobne produkty, jest kolejnym kluczem do sukcesu. Oryginalne gadżety z logo, takie jak popcorn reklamowy o nietypowym smaku czy drewniane etui na telefon, mogą przyciągnąć uwagę klientów, odróżniając markę od konkurencji.
Prowadzisz sklep internetowy? Sprawdź, jak wykorzystać gadżety reklamowe
- Dodaj gadżet do zamówienia
Zaoferuj klientom darmowy gadżet przy zakupach powyżej określonej kwoty, który zachęci do zwiększenia wartości koszyka. Możesz także ogłosić akcję: darmowy gadżet do każdego zamówienia przez określony czas (np. tydzień), np. w okresie gdy zamówień jest zazwyczaj mniej. Zadbaj o to, aby upominek był szczególnie interesujący dla Twojej grupy docelowej, np. jeśli prowadzisz sklep z akcesoriami turystycznymi, może to być wielofunkcyjny scyzoryk czy zestaw do grilla.
- Zorganizuj konkurs, w którym nagrodą będą gadżety z logo marki
Stwórz kreatywny konkurs, który wymaga od uczestników udostępnienia treści związanej z Twoją marką. Dzięki temu masz szansę dotrzeć do nowych klientów. Gadżety dla firm mogą pełnić funkcję zarówno nagród dla zwycięzców, jak i prezentów pocieszenia dla pozostałych uczestników, co pozytywnie wpłynie na zaangażowanie pod postem w social mediach.
- Przygotuj paczkę z gadżetami dla influencera
Zidentyfikuj influencerów, którzy pasują do Twojej marki i mogą przyciągnąć uwagę nowych klientów. Przygotuj spersonalizowane paczki zawierające gadżety z logo marki, które influencerzy mogą pokazać w swoich mediach społecznościowych lub rozdać najbardziej zaangażowanym fanom.
- Zabierz gadżety na wydarzenie, którego jesteś sponsorem
Twoja marka jest sponsorem wydarzenia branżowego? Przygotuj gadżety reklamowe, aby uczestnicy spotkania mogli zabrać ze sobą coś przypominającego im o Twojej marce. Forma gadżetów powinna być uzależniona od charakteru wydarzenia oraz grupy docelowej. W przypadku targów pracy dobrym rozwiązaniem będą długopisy, ekonotesy czy kreatywne breloczki, jednak w przypadku konferencji biznesowej warto postawić na upominki z segmentu premium, np. wieczne pióro czy zapalniczkę.
- Wykorzystaj gadżety reklamowe w programach lojalnościowych
Wprowadź program lojalnościowy, w ramach którego klienci mogą zdobywać gadżety na podstawie liczby dokonanych zakupów. Dostosuj nagrody do preferencji klientów.
Jak zaprojektować idealny gadżet reklamowy dla sklepu internetowego?
Zaprojektowanie idealnego gadżetu reklamowego dla sklepu internetowego wymaga dobrego przygotowania. Od czego zacząć?
Znajdź swoją grupę docelową
Zidentyfikuj główną grupę docelową sklepu internetowego. Kim są Twoi klienci? Gdzie mieszkają i pracują? W jakim są wieku? Jakie są ich zainteresowania, preferencje i potrzeby? Jak spędzają czas wolny? Dowiedz się, co może ich zainteresować i jakie gadżety mogą spełnić ich oczekiwania. Gadżetowi Eksperci z OpenGift.pl podkreślają, że warto zwrócić szczególną uwagę na różnice pokoleniowe – to, co dla pokolenia X będzie świetnym upominkiem, może nie być równie atrakcyjne dla dużo młodszych Zetek.
Wyznacz cel kampanii
Większa sprzedaż, a może budowanie lojalności konsumenckiej? Zanim zaczniesz projektować idealny gadżet reklamowy, odpowiedz sobie na pytanie, co chcesz osiągnąć.
Wymyśl przesłanie
Zastanów się, jakie emocje chcesz wywołać u odbiorcy. Co chcesz powiedzieć swoim klientom? Wolisz skupić się na konkretnym produkcie, czy przesłaniu, jakie towarzyszy całej marce?
Ustal budżet
Zanim zamówisz świetne gadżety z własnym nadrukiem, ustal, jaką kwotę jesteś w stanie przeznaczyć na tego typu kampanię. Specjaliści z OpenGift.pl radzą, żeby dobrze wyważyć wartość upominków – w przypadku klientów premium nie mogą one być zbyt tanie, ponieważ nie spełnią wówczas swojego zadania.
Wyznacz czas trwania kampanii
Tworząc gadżety z logo, weź pod uwagę to, jak długo będzie trwała Twoja kampania – czy będzie to jednorazowa akcja, czy sekwencja gadżetów, udostępnianych klientom w określonym czasie?
Personalizuj!
Zadbaj o to, aby gadżety reklamowe, które wręczasz swoim klientom, były dopasowane do oczekiwań odbiorców. Personalizacja może dotyczyć m.in. kształtu, wzoru czy koloru upominku. Możesz także opatrzyć produkt własnym napisem.
Na co jeszcze warto zwrócić uwagę przy projektowaniu gadżetu reklamowego?
Praktyczność i użyteczność
Zadbaj o to, aby gadżet był funkcjonalny. Im bardziej użyteczny upominek, tym większa szansa, że będzie często używany. Przykłady praktycznych gadżetów to np. powerbanki, kubki termiczne, notatniki czy torby na zakupy.
Ekologia
W miarę możliwości wybieraj ekoupominki. Specjaliści z OpenGift.pl przypominają, że to jeden z najważniejszych trendów gadżetowych na 2024 rok. Dotyczy nie tylko produktów wykonanych z naturalnych materiałów, ale także takich, które zachęcają do działań prośrodowiskowych. Dzięki temu pokażesz, że Twojej firmie szczególnie zależy na budowaniu świadomości społecznej w tym aspekcie. Dobrym rozwiązaniem mogą być opaski z nasionami, drewniane podkładki, filiżanki z fusów po kawie czy domki dla ptaków.
Gadżety reklamowe e-commerce – podsumowanie
Gadżety reklamowe odgrywają istotną rolę w świecie e-commerce. To potężne narzędzie promocyjne m.in. dla właścicieli sklepów internetowych. Poprzez zwiększanie rozpoznawalności marki, poprawę efektywności kampanii reklamowych oraz budowanie lojalności klientów, gadżety stają się kluczowym elementem strategii marketingowych. Grupa docelowa, cel kampanii, przesłanie, budżet, czas trwania kampanii i personalizacja to kluczowe czynniki przy projektowaniu idealnych gadżetów reklamowych. Ich zadaniem jest nie tylko przyciągnąć uwagę klientów, lecz także zbudować trwałą relację, wspierając konkurencyjność marki w dynamicznym świecie e-commerce.