LH.pl · Dział pomocy
Jeśli posiadasz wykupiony Cloud Server z panelem zarządzania DirectAdmin, to możesz stworzyć w nim konto typu Reseller. To konto z określonym typem uprawnień, które umożliwia odpowiednie zarządzanie usługami resellerom. Jeśli zastanawiałeś się kiedyś, jak utworzyć konto reseller w DirectAdmin, to ten artykuł jest właśnie dla Ciebie.
Sprawdź także: czym jest DirectAdmin i jak się zalogować |
Czym jest konto Reseller?
Tworząc dodatkowe konta użytkowników w DirectAdmin możesz wybrać typ zarządzania. Jednym z nich jest właśnie reseller. Na co pozwala i do czego służy konto typu reseller w DirectAdmin?
Resellerzy mogą zarządzać usługami i zasobami, których są właścicielami, a następnie dodawać do nich kolejnych użytkowników oraz domeny, niezależnie od całego serwera.
W ten sposób reseller może tworzyć konta dla swoich klientów, którzy zakupili od niego usługi i udostępnić im odpowiednie uprawnienia do zarządzania nimi. Użytkownicy końcowi (klienci resellerów) mogą zakładać skrzynki pocztowe, instalować certyfikaty czy zarządzać strefą DNS domen podczas gdy reseller czuwa nad wszystkimi klientami i kontami, które dla nich utworzył.
Krok 1 – Logowanie do panelu DA
Zaloguj się do Direct Admina i przejdź do zakładki „Account Manager“, a następnie do sekcji „Create Reseller“.
Krok 2 – Jak utworzyć konto reseller w DirectAdmin?
Po wejściu w sekcję „Create Reseller” pojawi się tabela, dzięki której masz możliwość skonfigurowania konta resellerskiego zgodnie z Twoimi potrzebami. Zwróć uwagę na następujące pola:
- Username – login/nazwa konta
- E-mail – adres mailowy, który przypiszesz do konta resellerskiego
- Enter Password – hasło, którym użytkownik będzie logował się na swoje konto w DirectAdmin
- Domain – domena
- Package – wskazuje na nazwę aktywnego pakietu
- IP – po rozwinięciu listy pojawi Ci się możliwość przydzielenia dotychczasowego numeru IP lub też nadania dla tego konta resellerskiego nowego numeru
Zaznaczając opcję “Send E-mail Notification” masz także możliwość poinformowania nowego użytkownika o utworzonym koncie. Kiedy klikniesz przycisk “Customize” pojawi Ci się szersza konfiguracja konta. Możesz tam określić m.in pojemność dysku, cron jobs, dostęp SSH, czy też Catch-All E-mail. Cała konfiguracja zależna jest tylko i wyłącznie od Twoich potrzeb.
Krok 3 – Zapisanie zmian
Kiedy wprowadzisz już odpowiednią konfigurację nowego konta reseller wystarczy, że zapiszesz zmiany klikając w przycisk “Create“.
Teraz wiesz już jak utworzyć konto reseller w DirectAdmin w kilku krokach. Z pewnością pozwoli to na ułatwienie Twojej pracy, jak również na zwiększenie komfortu osobom, które korzystają z kont na poziomie usera. Dzięki temu mają możliwość podstawowego zarządzania swoimi usługami, a tym samym Ty zyskujesz więcej czasu.