LH.pl · Dział pomocy
Jeśli trafiłeś na ten poradnik to zapewne przydarzyła Ci się jedna z tych sytuacji, w których przez przypadek podczas porządków na skrzynce usunąłeś ważnego maila. Czasami przez nieuwagę, a czasami w wyniku pośpiechu każdemu zdarza się usunąć wiadomości, czy też pliki. Co w takiej sytuacji zrobić?
Jeśli wiadomość, którą chcesz odzyskać wylądowała w koszu to sytuacja jest prosta – wystarczy przejść do zakładki Kosz i przywrócić wiadomość.
Natomiast jak przywrócić usuniętą wiadomość e-mail, którą skasowałeś z kosza?
Jeśli posiadasz skrzynkę pocztową obsługiwaną na serwerach LH.pl to mam dla Ciebie dobrą wiadomość. Codziennie w nocy między 24:00 a 08:00 wykonujemy kopie zapasowe, które przechowujemy przez 30 dni. Możemy dla Ciebie przywrócić wiadomości, które zostały usunięte z kosza.
Przywrócenie wiadomości e-mail z kopii zapasowej
Jeśli zatem masz skrzynkę pocztową na naszych serwerach w LH.pl i trwale usunąłeś wiadomości, to:
- z autoryzowanego adresu email prześlij do nas na info@lh.pl dyspozycję przywrócenia kopii zapasowej (autoryzowany adres e-mail to ten, który znajduje się w panelu klienta w zakładce “Abonent“)
- w zgłoszeniu koniecznie podaj pełny adres skrzynki pocztowej, której dotyczy problem
- nie zapomnij wskazać daty, z której ma zostać przywrócona kopia zapasowa skrzynki pocztowej.
Przywrócenie kopii zapasowe jest bezpłatne.
WAŻNE! Administratorzy będą w stanie przywrócić kopię zapasową skrzynki tylko wtedy, gdy jest ona obsługiwana w LH.pl za pomocą webmaila (poczta.lh.pl) lub za pomocą klienta poczty (np. Outlook) skonfigurowanym po protokole IMAP.
W przypadku konfiguracji skrzynki pocztowej po POP3 (bez zachowania kopii wiadomości na serwerze), nie ma możliwości przywrócenia backupu. Taka konfiguracja sprawia, że wiadomości zostają pobrane z naszego serwera pocztowego na Twoje urządzenie, zatem nie pozostają przechowywane na naszym serwerze i nie są backupowane.
Jak sprawdzić, czy moja skrzynka pocztowa jest obsługiwana w LH.pl?
To, gdzie obsługiwana jest Twoja skrzynka pocztowa możesz zweryfikować w bardzo prosty sposób. Jeśli skrzynka pocztowa jest obsługiwana w LH.pl, to kieruje na nasze serwery rekordem MX. Rekord MX, jest to rekord który odpowiada za działanie poczty. Możesz go sprawdzić dla swojej domeny na kilka sposobów.
Odpytaj domenę w konsoli (dla systemu operacyjnego Linux)
Jest to Terminal. Wystarczy, że wpiszesz polecenie:
host -t mx moja domena.pl
dla przykładu odpytam domenę lh.pl:
host -t mx lh.pl
lh.pl mail is handled by 10 mail2.lh.pl.
lh.pl mail is handled by 5 mail.lh.pl.
Jak widzisz, rekord MX kieruje na serwery LH.pl.
Skorzystaj z internetowego narzędzia np. DNS Checker
Po wejściu na stronę DNS Checker wpisz w okno wyszukiwarki nazwę domeny, a następnie wybierz rekord jaki chcesz zweryfikować. Kliknij przycisk Search, aby potwierdzić.
Jak widzisz, wynik jest taki sam jak w konsoli. Domena kieruje rekordem MX na serwery LH.pl.
Sprawdź także, jak przywrócić stronę z backupu |