Czym zajmuje się Biuro Obsługi Klienta w firmie hostingowej?

W ostatnim czasie wzrosła liczba firm, które swoją działalność przeniosła do Internetu. Jest to podyktowane przede wszystkim sytuacją epidemiologiczną, z którą mamy już do czynienia blisko dwa lata.

Znaczne ograniczenia nie pozwalają na prowadzenie biznesu stacjonarnie. Przedsiębiorcy, którzy mieli możliwość przeniesienia się do Internetu bez chwili zwątpienia rozpoczęli poszukiwania najlepszej dla siebie oferty.

Warto podkreślić, że na rynku istnieje wiele firm hostingowych. Przed podjęciem decyzji o korzystaniu z usług jednej z nich warto zweryfikować nasze wymagania wraz z przedstawioną ofertą i możliwościami firmy.

W tym poradniku odpowiemy Ci na istotne pytanie, czyli: “Czym zajmuje się Biuro Obsługi Klienta w firmie hostingowej?”

Obsługa Klienta

Podstawowym zadaniem pracownika Biura Obsługi Klienta w firmie hostingowej jest, jak sama nazwa wskazuje, kompleksowa obsługa i wsparcie klienta. Osoby pracujące na tym stanowisku mają świadomość, iż będą kontaktować się z nimi klienci, którzy posiadają doświadczenie i wiedzę w branży IT, a także tacy użytkownicy, którzy postanowili postawić swoje pierwsze kroki w tworzeniu strony www. Bardzo duże znaczenie ma przeprowadzenie dokładnego wywiadu na temat problemu, aby jak najszybciej znaleźć rozwiązanie. Warto zatem przed wyborem firmy hostingowej zweryfikować, czy oferowany jest support (wsparcie), a jeśli tak to jakie ma opinie. Może to stanowić bardzo ważny filar wsparcia podczas prowadzonych przez Ciebie prac. Nikt chyba nie chce pozostać sam z problemem.

Podstawowe i najczęstsze formy pomocy dotyczą przede wszytskim problemów:

  • formalno-rozliczeniowych (cesja usług, aktualizacja danych abonenta, korekta faktur, pomoc w dostępie do konta abonenckiego itp.)
  • ze stroną www (błędy po aktualizacji strony, przywrócenie kopii zapasowej, pomoc w instalacji WordPressa, konfiguracja, weryfikacja infekcji wirusowych, delegacja DNS itp.)
  • z serwerem (pomoc w weryfikacji błędu 500, czy też 405, sprawdzenie uprawnień do plików i katalogów, zmiana w pliku konfiguracyjnym php, dostęp SSH itp.)
  • z pocztą (zgłoszenia dotyczą przede wszystkim problemów w konfiguracji zewnętrznego klienta poczty, przekierowań, czy też tzw. “zwrotek”, czyli wiadomości zwrotnej informującej o niepowodzeniu dostarczenia wiadomości)

Warto podkreślić, że wiele firm hostigowych nie świadczy aż tak szerokiej pomocy, czasami nawet świadczona jest ona odpłatnie. Zdarzają się jednak firmy, w których takową pomoc uzyskasz. W LH.pl oferujemy szeroki support dla naszych Użytkowników, gwarantując tym samym że w razie problemu postaramy się pomóc na miarę naszych możliwości.

Kanały komunikacji

Każda firma hostingowa posiada własne kanały komunikacji. W LH.pl masz do dyspozycji kontakt za pomocą:

  • infolinii – dostępna jest od poniedziałku do piątku w godzinach 08:00 – 20:00, w soboty i niedziele: 8:00 – 16:00. Ze względów bezpieczeństwa rozmowy mogą być rejestrowane. (+48) 61 624 00 00
  • numeru alarmowego 24/7dostępny tylko w przypadkach awarii usług LH.pl poza godzinami pracy biura. W przeciwnym razie prosimy o kontakt z infolinią. (+48) 61 624 02 82
  • livechatu – dostępny w godzinach pracy Biura Obsługi Klienta z poziomu strony LH.pl
  • wiadomości email – przyjmujemy zgłoszenia mailowe na adres info@lh.pl, przy czym zgłoszenie problemu należy przesłać z autoryzowanego adresu email, jaki został wskazany na koncie abonenckim.

Pamiętaj, że wszelkie dyspozycje wymagające ingerencji na serwerze lub w konto abonenckie wymagają przesłania zgłoszenia mailowego. Livechat oraz infolinia pozwolą Ci natomiast na uzyskanie ogólnych informacji o usłudze.

Podsumowanie

Teraz znasz już odpowiedź na pytanie: “Czym zajmuje się Biuro Obsługi Klienta w firmie hostingowej?”. Pamiętaj, aby zweryfikować zakres pomocy przed podjęciem decyzji o współpracy. Oszczędzi CI to nerwów oraz czasu zmarnowego na ewentualną migarcję do innego operatora. Niektóre firmy hostingowe posiadają możliwość bezpłatnego przetestowania usług. Jest to doskonała okazja do tego, aby zweryfikować jakość usług oraz zakres pomocy.