LH.pl · Dział pomocy
W ofercie LH.pl znajdziesz serwery w chmurze – elastyczne rozwiązania cloudowe, które sprawdzą się zarówno dla średnich i dużych sklepów internetowych i stron WWW. Ich zamówienie jest nieco bardziej złożone niż zakup hostingu WWW (hostingu współdzielonego) i wymaga świadomego wyboru kilku parametrów, dzięki któremu cloud będzie doskonale dopasowany do Twoich potrzeb.
Charakterystyką Cloud Servera jest posiadanie własnego adresu IP oraz mocy obliczeniowej (CPU, RAM) i dysku dopasowanych do potrzeb hostowanej strony. W przeciwieństwie do hostingu współdzielonego, moc serwera nie jest współdzielona z innymi użytkownikami tej samej maszyny, a zarządzanie serwerem w chmurze odbywa się przez zaawansowany panel DirectAdmin. Jeśli chcesz poznać wszystkie dostępne typy serwerów i zgłębić różnicę między nimi, zapoznaj się z naszym poradnikiem.
Pakiety Cloud Server w LH.pl
Na stronie oferty cloud znajdziesz 4 wyróżnione pakiety, najchętniej wybierane przez naszych Klientów. Propozycje te różnią się od siebie mocą – liczbą rdzeni procesora i liczbą GB pamięci RAM.
Prócz wyróżnionych konfiguracji, u dołu strony znajdziesz pełen wykaz wszystkich pakietów cloud w LH.pl.
Gdy zdecydujesz się na wybór jednego z dostępnych pakietów cloud server, możesz dopasować jego konfigurację do swoich wymagań. W tym celu kliknij “wybieram“, a otworzy się konfigurator serwera.
Konfigurator serwera w chmurze w LH.pl
Konfigurator serwera w chmurze to proste narzędzie, za pomocą którego wybierzesz podstawowe parametry, na podstawie których następnie przygotujemy dla Ciebie serwer.
Pojemność dysku
Za pomocą paska na samej górze konfiguratora wybierz potrzebną przestrzeń dyskową. Dyski na cloud serverze skonfigurowane są w macierzy CEPH, przez co fizyczne dane rozproszone są na kilka serwerów. Taka konfiguracja zwiększa bezpieczeństwo danych i chroni przed ich utratą nawet w przypadku awarii jednego z dysków. Technologia ta nie pozwala jednak na redukcję wielkości dysku, który został pierwotnie skonfigurowany. Zanim wybierzesz odpowiednią przestrzeń, zastanów się ile faktycznie GB potrzebujesz i nie kupuj “na zapas”. Dysk w każdej chwili możesz powiększyć. 50 GB dysku kosztuje 30 zł netto bez backupu oraz 45 zł netto miesięcznie wraz z 7-dniowym backupem danych. Jeżeli potrzebujesz więcej przestrzeni dyskowej niż widoczne w konfiguratorze 1000 GB, skontaktuj się z nami, przygotujemy dla Ciebie indywidualną wycenę.
Backup danych
Zamawiając serwer wirtualny cloud możesz samodzielnie zdecydować czy chcesz żebyśmy wykonywali dla Ciebie backup, czy też nie. Jeśli zdecydujesz się na kopie, backup będziemy robić 1 x dziennie (w nocy) i przechowywać go przez 7 dni. Zdecydowanie zalecamy wybór backupu. Koszt kopii dla 50 GB dysku to 15 zł netto miesięcznie.
System operacyjny
Z rozwijanej listy możesz wybrać jeden z dostępnych systemów operacyjnych. Jeśli nie dokonasz wyboru, zainstalowany zostanie najnowszy Debian. System instalujemy bezpłatnie. Operacja ta jest wykonywana jednorazowo, podczas startowej konfiguracji serwera.
Panel DirectAdmin
Jeżeli wybierzesz tę opcję, konfigurując serwer zakupimy dla Ciebie licencję na panel Direct Admin, zainstalujemy go, a także skonfigurujemy w nim wskazaną przez Ciebie domenę. Koszt licencji DirectAdmina zaczyna się już od 40 zł netto miesięcznie. W ramach tej licencji otrzymasz dostęp do konta administratora oraz użytkownika, a także możesz skonfigurować na serwerze cloud do 20 domen. Jeżeli potrzebujesz większej liczby kont użytkowników lub domen, zdecyduj się na wybór bardziej zaawansowanych opcji (licencję z 10 kontami i 50 domenami lub opcję bez limitu kont i domen).
Wyboru licencji dokonujesz z rozwijanej listy w konfiguratorze cloud.
Jeżeli nie wybierzesz licencji DirectAdmin, zarządzanie serwerem odbywać się będzie poprzez konsolę (polecamy tylko dla zaawansowanych użytkowników, developerów, administratorow). Posiadanie DirectAdmina zdecydowanie ułatwia proces zarządzania serwerem, zwłaszcza, że w naszej bazie wiedzy znajdziesz wiele poradników na jego temat.
Zarządzanie maszyną wirtualną (cloud serverem) w LH.pl
W naszej ofercie znajdziesz dwie opcje zarządzania cloud serverem: standard i premium.
Zarządzanie standard rekomendowane dla stron WWW
Zarządzanie standard obejmuje wstępną konfigurację cloud servera zgodnie z zamówieniem, w tym: instalację systemu operacyjnego, instalację panelu DirectAdmin oraz pełną konfigurację serwera i backupów, która przygotuje go do pracy.
W zarządzaniu standard otrzymujesz także 30 min pracy naszego administratora miesięcznie. W tym czasie nasz zespół zapewnia Ci:
- regularne aktualizacje systemu operacyjnego, DirectAdmina, silnika bazy danych;
- aktualizacje bezpieczeństwa w przypadku ujawnienia podatności w komponentach systemu operacyjnego zainstalowanego na serwerze;
- monitoring obciążenia serwera, w tym dostępnej pamięci RAM oraz obciążenia procesora (CPU);
- regularny przegląd alertów i powiadomień z naszego systemu monitoringu Zabbix;
- przywracanie backupu na żądanie bez dodatkowych kosztów;
- ochronę przed atakami DDoS.
W ramach zarządzania Standard oferujemy Ci także dostęp do naszej infolinii alarmowej 24/7, a także 3 kanałów kontaktu z naszym zespołem Biura Obsługi Klienta. W zarządzaniu Standard optymalizujemy serwer pod aplikacje takie jak WordPress, WooCommerce, PrestaShop. Instalujemy także dodatkowe usługi takie jak Redis, czy Memcached. Możemy także wykonać dla Ciebie bezpłatną migrację danych z obecnego serwera. Jeżeli planujesz akcje promocyjną, np. na black friday, bezpłatnie pomożemy Ci w doborze parametrów CPU i RAM by serwer wydajnie utrzymał wzmożony ruch wygenerowany przez Twoich klientów.
Zarządzanie standard oferowane jest w cenie 49 zł netto miesięcznie.
Zarządzanie premium rekomendowane dla sklepów internetowych
Zarządzanie premium, prócz tego co w pakiecie standard, obejmuje instalację i konfigurację przez nas usług takich jak: Varnish, Elasticsearch, Solr, wsparcie w konfiguracji aplikacji PWA, konfigurację serwera pod Magento 2, Shopware 6, a także optymalizację serwera pod obie aplikacje. Zarządzanie premium obejmuje 60 min pracy naszego administratora miesięcznie. W tym czasie nasz zespół zapewnia Ci wszystko to, co wchodzi w skład zarządzania standard, a ponadto:
- aktywne reagowanie na wyczerpujące się zasoby CPU, RAM, dysk 24/7
- monitoring dostępności strony WWW / sklepu internetowego umieszczonego na serwerze (do 3 adresów URL) oraz aktywne reagowanie w przypadku niedostępności któregoś z monitorowanych adresów
- cykliczny przegląd bezpieczeństwa Twojego serwera;
- konsultacje i opiekę DevOps
- konsultacje i budowę procesów deploymentu aplikacji (CI/CD).
Zarządzanie premium oferowane jest w cenie 199 zł netto miesięcznie.
Jeżeli chcesz dowiedzieć się więcej na tamat różnic w pakiecie zarządzania standard i premium, zapoznaj się z poradnikiem.
Przeznaczenie serwera
Jeżeli planujesz hostować na cloud serverze sklep internetowy, rekomendujemy Ci wybór zarządzania premium by skorzystać z pełni korzyści naszego pakietu zarządzania i administracji. Zarządzanie standard sprawdzi się w przypadku hostowania mniej wymagającej strony WWW.
Okres rozliczeniowy
Ostatnim do wyboru polem jest okres, w którym chcesz regulować opłatę za serwer. Podstawowy okres rozliczeniowy wynosi 1 miesiąc, lecz jeśli chcesz zaoszczędzić na odnowieniu, zachęcam do wyboru dłuższego okresu – 3, 6 lub 12 miesięcy. Dłuższym okresom rozliczeniowym przypisane są rabaty, odpowiednio: 5, 10 i 15%.
Zamówienie Cloud Servera w LH.pl
Po zakończonej konfiguracji została Ci już tylko finalizacja zamówienia. Gdy Twoja wpłata zaksięguje się na naszym koncie, administratorzy przygotują dla Ciebie środowisko, a Twój indywidualny opiekun skontaktuje się w celu przesłania dostępów do serwera i panelu DirectAdmin. Jeśli będzie taka potrzeba – wykonamy dla Ciebie także bezpłatną migrację danych na nowy serwer.