Jak stworzyć reklamy na Facebooka i Instagrama, które zagwarantują Ci więcej klientów

Oto, co odkryłem będąc przez dłuższy czas w marketingu.

Większość reklam po prostu nie działa!

Niektóre z nich są śmieszne. Niektóre są kinowe (cokolwiek to znaczy). Niektóre są godne zapamiętania i klasyczne.

Ale, jeśli nie dają Ci klientów… kogo to obchodzi?

Naprawmy to. Za chwilę pokażę Ci kilka zaawansowanych technik i kluczowych elementów, których nie powinieneś pomijać, pisząc reklamę.

Dzięki temu dosłownie z dnia na dzień drastycznie zwiększysz swoją sprzedaż. Otrzymasz narzędzie, które faktycznie pozyskuje dla Ciebie klientów i sprzedaje Twój produkt.

Zaczynajmy:

Czego Nigdy Nie Robić Tworząc Reklamę

Czy gdybym chciał Cię przekonać do zakupu czegoś, naprawdę czegokolwiek, czy:

  • Ubrałbym się jak klaun, żeby najpierw doprowadzić Cię do śmiechu?
  • Przyniósłbym małego kotka lub szczeniaczka, żeby mi pomógł w sprzedaży?
  • Puściłbym głośną muzykę i użył epickich efektów wizualnych?
  • Byłbym super niejasny i pokazał samo logo mojej firmy, żebyś nie wiedział, co chcę Ci sprzedać?

Jeśli na wszystkie odpowiedziałeś NIE, to mamy naprawdę dobry początek.

Ponieważ to są dokładnie te rzeczy, którymi nigdy nie sprawisz, że ktoś będzie chciał coś od Ciebie kupić.

Pierwszy Krok Do Napisania Skutecznej Reklamy

Zanim w ogóle zaczniemy tworzyć jakąkolwiek reklamę, zastanówmy się nad pewną podstawową rzeczą.

Kto jest Twoim idealnym klientem?

I nie, nawet nie próbuj mnie przekonać, że sprzedajesz każdemu. Albo, że każdy może od Ciebie kupić.

Zawsze istnieje grupa ludzi, którzy najchętniej zostawiają Ci swoje pieniądze. Nieważne, czy od początku chciałeś do nich trafić, czy sami do Ciebie przyszli.

Zanim wydasz chociaż złotówkę na reklamę, musisz dokładnie ustalić, kto najchętniej kupi Twój produkt.

Przykład? Proszę bardzo:

Jedna z moich klientek zajmuje się fotografowaniem kobiet. Jej sesje mają na celu działać terapeutycznie i sprawić, że przestanie im przeszkadzać, jak wyglądają.

Oczywiście, czasem robi sesję zdjęciową mężczyźnie. Czasem modelkom. Czasem nawet noworodkom.

Ale 90% jej pracy to kobiety 30+, matki, zmęczone tym, że nigdy nic nie zrobiły dla siebie. Nie podobają się same sobie i chciałyby to zmienić.

I właśnie takiego (albo i jeszcze bardziej wyczerpującego) opisu grupy docelowej potrzebujesz, jeśli Twoja reklama ma w ogóle zadziałać.

A co dalej?

Złap Twojego Klienta I Zmuś Go Do Czytania Dalej

Twoi klienci cały czas są bombardowani niezliczoną ilością reklam. To Ty musisz sprawić, żeby Twoja reklama wyróżniła się i faktycznie zdobyła ich uwagę.

A najlepszym sposobem na to jest…

Mocny nagłówek.

Nagłówek to dosłownie reklama dla reklamy. To on sprawi, że ktokolwiek w ogóle zacznie czytać to, co napisałeś.

Jeśli znasz swojego klienta, możesz dosłownie wejść w rozmowę, którą prowadzi w swojej głowie.

Pokażę Ci to na przykładzie:

Załóżmy, że jesteś fizjoterapeutą. Czego oczekuje od Ciebie najwięcej osób?

Odpowiedź jest bardzo prosta. Że naprawisz im ból pleców. Sprawisz, że będą mogli znowu się komfortowo poruszać.

Dlatego dobrym nagłówkiem byłoby:

„Czy bolą Cię plecy?”

Albo

„Czy chcesz naprawić ból pleców jeszcze dzisiaj?”

Zmień Jego Uwagę W Zakup Twojego Produktu

Udało nam się złapać uwagę Twojego potencjalnego klienta. Możemy założyć, że jest zainteresowany tym, o czym usłyszał w nagłówku.

Teraz chcemy, żeby od nas kupił.

Robimy to w dwóch krokach. Pokazujemy mu naszą ofertę i sprawiamy, żeby z niej skorzystał.

Przykładowo, tak wygląda to, co ja oferuję moim klientom:

„Gwarantujemy, Że Poprawimy Wyniki Twoich Reklam Albo Nie Musisz Nam Nic Płacić”

Przyznaj, to budzi zainteresowanie.

Musisz wymyślić coś, co wyróżni Cię spośród całej Twojej konkurencji i zaoferuje klientowi coś unikalnego, co sprawi, że zacznie rozważać zakup. Łatwo wzmocnić to ciekawą gwarancją.

A kiedy już to zrobisz… spraw, żeby faktycznie od Ciebie kupił.

Najłatwiej to zrobić, przypominając mu jeszcze raz, co z tego będzie miał.

Na przykład:

„Jeśli chcesz mieć więcej klientów, napisz do mnie teraz”

Albo jeszcze mocniej:

„Jeśli chcesz, żebym pomógł Ci pozyskać więcej klientów, napisz do mnie teraz. Pospiesz się – na ten miesiąc zostały mi tylko dwa miejsca”

Nie Zapomnij O Treści Reklamy

Na ogół chcemy, żeby nasza reklama miała w sobie coś jeszcze oprócz nagłówka i oferty.

Pokaż klientowi, że jego problem jest naprawdę poważny.

Powtórz, jakie są przyczyny jego problemu. Opowiedz o tym, czego pragnie. Przypomnij mu, czego się boi.

Jeśli powiesz to wszystko, używając jego języka, masz go. Będzie z zapartym tchem czytać każde Twoje słowo, a na koniec kupi od Ciebie rozwiązanie.

Stwórz Lejek, Który Doprowadzi Do Ciebie Tylko Zdecydowanych Klientów

Mamy gotową reklamę…

Ale co z tego, skoro nie wiemy, gdzie ona prowadzi?

Na początku dam Ci ważną radę.

NIGDY nie kieruj ruchu z reklam na swoją stronę główną. Twój klient nie będzie wiedział, o co chodzi – przecież reklama mówiła o czymś innym niż to, co teraz widzi. To sprawi, że odbije się od Twojej strony i już nigdy na nią nie wróci.

Zawsze to, co mówisz w reklamie, i to, co klient widzi na stronie internetowej, musi idealnie do siebie pasować.

Dlatego zawsze chcemy stworzyć stronę poświęconą tylko i wyłącznie jednej rzeczy, którą oferujemy. Tam kontynuujemy sprzedaż.

I teraz najważniejsze.

Twój landing page nie musi mieć najlepszego designu, najładniejszych zdjęć, najbardziej efektownych animacji. Wystarczy, żeby trzymały poziom i nie odstraszyły klienta.

Naprawdę ważny jest jednak tekst na stronie.

Reklama była zaproszeniem do Twojego świata. Przez jakiś czas masz jego pełną uwagę, a on ma potrzebę rozwiązania swojego problemu.

To jeszcze nie oznacza, że na 100% od Ciebie kupi.

Musisz mu pokazać, że jego problem jest poważniejszy, niż do tej pory sądził. Powiedz mu, dlaczego nie warto skorzystać z innych rozwiązań. Pokaż mu, jakie rozwiązanie jest dla niego najlepsze.

A na koniec podaj mu na tacy swoje rozwiązanie jego problemu.

Dokładnie taką rolę ma pełnić treść na Twojej stronie. Musisz mu ułatwić zakup tak bardzo, jak to tylko możliwe.

Gwarantuję Ci, że dzięki temu kilkukrotnie zwiększysz swoją sprzedaż.

Twój Klient Chce Zapłacić Za Efekty

Może to zabrzmi dość ostro, ale Twojego klienta nie obchodzisz ani Ty, ani Twój produkt.

Klientowi zależy tylko na nim samym i na efektach, jakie to on będzie miał.

Dlatego właśnie do tej pory skupiliśmy się na sprzedaniu mu jego wymarzonego rezultatu. Zobacz, że w każdym z moich przykładów mówiłem albo o kliencie, albo o tym, co mogę dla niego zrobić. Nigdy nie mówiłem po prostu o sobie.

Istnieje też druga strona tego medalu.

Możesz łatwo zwiększyć swoją wiarygodność, pokazując mu innych ludzi, którzy te rezultaty dostali.

To mogą być opinie. Screeny wiadomości. Screeny statystyk, ile zarobili. Zdjęcie fryzury lub strony internetowej, które wykonałeś.

Ważne, żeby klient widział, że obiecany przez Ciebie efekt jest realny. Wtedy pozbędziesz się większości jego obiekcji i sprawisz, że chętnie Ci zapłaci.

Zwieńczenie Tego Procesu: Sprzedaj Mu Produkt

Jesteśmy na samym końcu. Wszystko, co zrobiliśmy do tej pory, doprowadziło nas do tego miejsca. Teraz faktycznie zarobimy coś na tym.

Dam Ci parę ważnych porad i sugestii dotyczących samej sprzedaży.

Przede wszystkim: To musi być rozmowa przez telefon. Videocall też przejdzie. Nie wolno Ci za to robić tego mailem lub SMSem.

Ja wiem, że rozmowa jest trudna, stresująca i nikt jej nie chce prowadzić. Ale prawda jest taka, że jest najskuteczniejsza – i daje Ci ponad 58% szans na udaną sprzedaż.

Dlatego, kiedy Twój potencjalny klient powie Ci pierwsze „Tak”, zawsze staraj się doprowadzić do rozmowy.

Druga rzecz – zadawaj mu pytania. Dużo pytań. Zastanów się, jakich informacji potrzebujesz, żeby przepisać komuś idealne rozwiązanie, w 100% dopasowane do jego aktualnej sytuacji.

A kiedy już to wiesz… ułóż pytania, które Ci dadzą te informacje. I nie bój się ich zadać podczas rozmowy. Ja zwykle zadaję ich 18.

Trzecia rzecz – warto, żebyś faktycznie wiedział, co mu zaoferować na podstawie jego odpowiedzi. A jeśli tego nie wiesz od razu…

Umów się z nim na kolejną rozmowę!

Ja tak zaczynałem. Notowałem sobie wszystkie odpowiedzi moich potencjalnych klientów. Jeśli na koniec rozmowy miałem chociaż cień wątpliwości, mówiłem mu po prostu coś takiego:

„Dzięki za rozmowę! Muszę teraz przejrzeć moje notatki i najpóźniej dzisiaj wieczorem wyślę Ci, co według mnie zadziała dla Ciebie najlepiej. I tak – powiem Ci, ile to będzie kosztować, co do drugiego miejsca po przecinku haha. Czy to jest dla Ciebie w porządku?”

Zawsze było w porządku. I tak, miałem to w moim skrypcie, dokładnie w tym formacie.

Ostatnia porada: nie bój się odmówić. Jeśli czujesz, że z tej współpracy nic nie będzie, po prostu mu to powiedz.

A jeśli chcesz zgłębić temat sprzedaży i marketingu, pewnie będziesz chciał wyszukać sobie te słowa w Googlu:

  • Consultative Selling,
  • Prospect,
  • Lead,
  • Organic Growth,
  • Paid Traffic,
  • Landing Page,
  • Copywriting,
  • Direct Response Marketing,
  • Inbound Marketing,
  • Outreach / Prospecting.

Nie musisz dziękować.

To Jak W Końcu Powinna Wyglądać Idealna Reklama?

Podsumowując:

  • nie inspiruj się „znanymi” reklamami,
  • ustal swoją grupę docelową,
  • stwórz dobry nagłówek i treść,
  • wymyśl unikalną ofertę i zachęć klienta do skorzystania z niej,
  • pamiętaj, że reklama to nie wszystko – doprowadź klienta dalej,
  • zapewnij mu wartościowe efekty, za które będzie chciał Ci zapłacić,
  • faktycznie sprzedaj mu swój produkt.

Gwarantuję Ci, że kiedy połączysz te wszystkie elementy, każda z Twoich reklam zacznie mieć znacznie większe wyniki dosłownie z dnia na dzień.

Do usłyszenia,

Rafał Mironko

RMD Solutions

P.S. Jeśli chcesz, żebym Ci w tym pomógł i napisał dla Ciebie reklamy, które zawsze dadzą Ci nowych klientów i są dosłownie skazane na sukces… to jest możliwe!

Porozmawiajmy o tym! Jeśli będziemy do siebie pasować, osobiście spojrzę na Twoją firmę i Twój marketing, przygotuję strategię tego, co zrobiłbym inaczej i przedyskutuję to z Tobą.

Bez kosztów, bez zobowiązań.

Jeśli będziesz chciał ze mną pracować, powiem Ci, jak to dokładnie wygląda. Jeśli nie będziesz chciał, to też jest w porządku. Bez presji, bez irytujących technik sprzedaży, bez marnowania Twojego czasu.

Brzmi dobrze? W takim razie wypełnij ten formularz: https://rmdsolutions.eu/analiza

Artykuł odpowiedział na twoje pytanie? Udostępnij go dalej:
Obrazek domyślny
Rafał Mironko

Pomagam właścicielom firm pozyskać więcej klientów i zarabiać na reklamach.

Zawsze kieruję się tymi dwiema zasadami:

- Marketing powinien generować zyski, nigdy koszty. Nie szukam „brand awareness” tylko zapewniam mierzalne wyniki finansowe.
- Pierwszy cel skutecznego marketingu: każda wydana na reklamy złotówka ma Ci przynieść dwa złote.

Jeśli takie podejście Ci się podoba, skontaktuj się ze mną. Chętnie pomogę Ci pozyskać więcej klientów! Link: https://rmdsolutions.eu/analiza

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *