LH.pl · Dział pomocy
Jeśli jesteś właścicielem sklepu internetowego, to istnieje duże prawdopodobieństwo, że opis, jaki nadałeś dla np. produktu ze sklepu, posiada niepełny opis lub nie odpowiada w pełni na pytania potencjalnych klientów. Klient może albo przesłać wiadomość mailową na Twoją skrzynkę firmową z listą pytań, na które chciałby znać odpowiedź lub opuści stronę i znajdzie interesujący go produkt z pełnym opisem na innej stronie. Jednym z rozwiązań takiej sytuacji, jest wdrożenie na swojej stronie internetowej sekcji FAQ, czyli z angielskiego Frequently Asked Questions co oznacza tyle, co najczęściej zadawane pytania. W tym artykule dowiesz się jak dodać FAQ do WordPressa.
Czy warto dodać FAQ do WordPressa?
Jak zaznaczyłam we wstępie, FAQ może stanowić doskonale uzupełnienie do opisu produktu, czy też usług, jakie oferujesz na swojej stronie internetowej. Za wdrożeniem sekcji najczęściej zadawanych pytań przemawiają trzy podstawowe argumenty:
- Wyższy współczynnik konwersji — klienci, którzy nie posiadają pełnych informacji dotyczących oferowanego przez Ciebie produktu, czy też usługi zapewne nie dokonają zakupu. Wdrożenie FAQ może pomóc im w rozwianiu wszelkich wątpliwości oraz zatrzymać na stronie, celem dokonania zakupu.
- Oszczędność czasu — w sytuacji, kiedy klient zmuszony jest do kontaktu mailowego z właścicielem sklepu, poświęca swój czas na przesłanie zapytania ofertowego, a Ty musisz to zapytanie przeczytać oraz udzielić wyczerpującej i profesjonalnej odpowiedzi, tak aby zachęcić klienta do zakupu. Posiadając FAQ i odpowiadając zawczasu na potencjalne pytania, oszczędzasz czas zarówno klienta, jak i swój.
- Lepsze wyniki SEO — nie od dziś wiadomo, że im więcej wartościowych treści zamieścisz na swojej stronie, tym lepiej. W sekcji FAQ możesz nie tylko udzielić informacji dotyczących oferty, ale także umieścić słowa klucze, które pozwolą na lepsze wyniki Twojej strony www w wynikach wyszukiwania.
Jak dodać FAQ w WordPressie z użyciem wtyczki Yoast SEO?
Aby dodać FAQ w WordPressie, potrzebujesz odpowiedniego bloku dla edytora Gutenberg. Na szczęście w większości przypadków nie będzie konieczności instalacji nowej wtyczki. Blok FAQ jest bowiem dostępny, gdy korzystasz z popularnej wtyczki Yoast SEO.
Wtyczka Yoast SEO jest jednym z najpopularniejszych i przydatniejszych dodatków WordPressa. Dzięki niej otrzymasz podpowiedzi związanie z SEO podczas pisania artykułu, jak również otrzymasz wspomniany blok FAQ.
Przejdź do sekcji dodawania lub edycji wpisu, do którego chcesz dodać FAQ. Gdy wyświetli się ekran edytora, skorzystaj z opcji dodawania nowego bloku (przycisk +).
Następnie z sekcji dodawania modułów wpisz w okno wyszukiwania FAQ i je dodaj.
Teraz czas na stworzenie listy pytań i odpowiedzi.
Dodanie listy pytań oraz odpowiedzi
Na stronie wpisu zobaczysz teraz okno, a którym możesz stworzyć listę pytań oraz odpowiedzi.
Aby dodać pierwsze pytanie, kliknij zaznaczone na obrazku okno. Klikając przycisk + Dodaj pytanie, może dodać kolejne okna. Kliknięcia ikony kosza, pozwoli Ci na usunięcie niepotrzebnego pytania. Do pytań możesz także dodać grafikę oraz zmieniać ich kolejność.
Jeśli lista pytań i odpowiedzi jest gotowa, to możesz zapisać szkic, klikając Zapisz szkic lub Opublikuj, jeśli chcesz od razu dodać wpis.
Teraz wiedząc, jak dodać FAQ do WordPressa możesz spać spokojniej. Pamiętaj jednak, aby Twoja lista pytań była przemyślana i związana z działalnością, jaką prowadzisz.